Bestellen
Heb ik een account nodig om een order te plaatsen?
Je kunt gerust afrekenen als gast! Er zijn wel wat voordelen als je een account hebt:
– Het afrekenproces gaat sneller.
– Een duidelijk overzicht van je bestellingen.
– Makkelijk de status en geschiedenis van je order inzien.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Geen probleem, kan gebeuren! Klik op de inlogpagina (onder Account) op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul het e-mailadres in waarmee je bij ons staat geregistreerd. Vervolgens ontvang je een mail met een link waar je een nieuw wachtwoord kunt instellen.
*Let op: Het kan even duren voordat je de mail ontvangt. Na tien minuten nog geen mail ontvangen? Kijk even in je SPAM-map!
Kan ik mijn order annuleren?
Neem dan binnen 30 minuten contact met ons op om je order te annuleren. Zorg dat de titel van je mail de tekst ‘Order annuleren’ bevat en vermeld hierbij het ordernummer. Houd er rekening mee dat zodra je order is ingepakt, deze niet meer geannuleerd kan worden.
Order al verzonden? Dan kan je het pakket weigeren aan de deur. Het pakket zal hierdoor naar ons magazijn retour gestuurd worden.
*Let op: Het annuleren van een order is alleen mogelijk op werkdagen tussen 9:00 en 18:00. Hierbuiten is dit helaas niet mogelijk!
Wanneer ontvang ik de bevestigingsmail van mijn bestelling?
Bedankt voor je bestelling! Het kan enkele minuten duren voordat je de bevestigingsmail ontvangt. Houd ook de Ongewenst/Spam map in de gaten, het kan zijn dat de mail daarin terecht is gekomen.
Kan je de mail niet vinden? Neem gerust contact op met ons Customer Care team, wij helpen je graag verder!
Wat is de status van mijn bestelling?
Wij houden je up-to-date via de mail! Je ontvangt van ons een mail ter bevestiging van je bestelling en een bevestiging als je bestelling is ingepakt en verzonden.
Met de Track & Trace-link van DPD of PostNL kun je jouw bestelling volgen, zodra deze onderweg is.
Ik heb het verkeerde afleveradres ingevuld, wat nu?
Neem direct telefonisch contact met ons op! Misschien is het dan nog mogelijk om het pakket tegen te houden.
Heb je al een bevestiging van verzenden ontvangen? Dan kunnen wij de zending helaas niet meer tegenhouden. Wij moeten dan wachten totdat het pakket retour bij ons is binnengekomen.
*Let op: Het wijzigen van je afleveradres is alleen mogelijk op werkdagen tussen 9:00 en 18:00.
Levering
Waar komen alle bestellingen vandaan?
Alle bestellingen komen vanuit onze magazijn in Lijnden.
Wat zijn de verzendkosten?
Voor alle bestellingen vanaf €80 uit Nederland, Duitsland, België en Frankrijk is het verzenden gratis!
Hier vind je een indicatie van de verzendkosten naar alle overige landen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Bestellingen worden via PostNL of DPD verzonden. Je kunt je bestelling volgen via de Track & Trace-link in de mail! Heb je geen mail met een Track & Trace-link ontvangen? Neem dan contact op met ons Customer Care team.
Mijn bestelling wordt nog steeds verwerkt, wat nu?
Bestellingen die voor 22:00 op zondag t/m vrijdag worden geplaatst, worden dezelfde dag verzonden. Nadat je bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met daarin een Track & Trace-link.
Mijn orderstatus geeft aan dat mijn pakket is ‘afgeleverd’, maar ik heb niks ontvangen. Wat nu?
Neem zo snel mogelijk contact met ons op! Wij nemen vervolgens contact op met de bezorgdienst om een onderzoek te starten.
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Wat nu?
Sorry! Wij hebben een fout gemaakt. Neem zo snel mogelijk contact op met ons Customer Care team. Daar helpen wij je graag gelijk verder.
Ik heb een beschadigd artikel ontvangen. Hoe lossen wij dit op?
Stuur een foto van de beschadiging naar ons Customer Care teamen vermeld hierbij je naam en ordernummer.
Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!
Betalen
Welke betalingsmethoden accepteert Sneaker District?
Wij willen graag dat je bestelling zo makkelijk mogelijk verloopt! Sneaker District biedt de volgende betalingsmethoden aan:
– iDeal
– Visa
– Mastercard
– American Express
– Paypal
– Bancontact
– SOFORT Banking
– KBC/CBC Payment Button
– Belfius Pay Button
Ik weet niet zeker of mijn bestelling is doorgekomen, wat nu?
Je krijgt van ons een bevestigingsmail zodra wij je bestelling hebben ontvangen. Toch nog twijfels? Geen probleem, neem contact met ons op en vermeld:
– Het e-mailadres waarmee de bestelling is geplaatst;
– Datum en tijd van de bestelling;
– Je betalingsmethode.
Is er een wisselkoers?
Al onze transacties zijn in Euro’s. Bij het gebruik van een betalingsmethode in een andere koers, wordt het bedrag gebaseerd op de koers die gebruikt is op de dag van de transactie.
Ruilen en retourneren
Hoe retourneer ik een artikel?
Alle informatie over het retourneren van een pakket lees je hier terug.
Kan ik artikelen die in de sale zijn ook retourneren?
Ja dat kan! Ook afgeprijsde artikelen vallen onder onze algemene retourvoorwaarden. Wil je deze nog even nalezen? Dat kan hier.
Moet ik betalen voor de retourkosten?
Retourkosten worden helaas niet vergoed, tenzij vooraf anders besproken en bevestigd. Een pakket retourneren is voor eigen rekening en mag worden verstuurd met een vervoerder naar keuze.
Ben je in de buurt van Amsterdam of Antwerpen? Kom dan even langs in een van onze winkels om je order te retourneren.
Kan ik mijn bestelling omruilen?
Het direct omruilen van een artikel is helaas niet mogelijk. Om het gewenste artikel te ontvangen kun je een nieuwe bestelling plaatsen en de andere aan ons retourneren.
Hebben jullie mijn retour ontvangen?
Met de Track & Trace-code die je hebt ontvangen, kun je makkelijk je pakket volgen en precies inzien wanneer het pakket bij ons is geleverd. Zodra je pakket bij ons binnen is, proberen wij deze zo snel mogelijk te verwerken. Houd er wel rekening mee dat dit tot maximaal 7 werkdagen kan duren.
Als de retourzending is verwerkt, nemen wij contact met je op per mail!
Ik heb mijn bestelling geretourneerd. Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Wij begrijpen dat jij je geld zo snel mogelijk teruggestort wilt hebben. Het verwerken van een retour kan tot 7 werkdagen duren. Het terugstorten van een retour kan vanaf de verwerking 15 werkdagen duren. Zodra wij het aankoopbedrag hebben teruggestort naar je betaalrekening, ontvang je een e-mail. Het kan 1-2 werkdagen duren voordat het bedrag zichtbaar is op je betaalrekening.
Dit is de verwachte verwerkingstijd per betalingsmethode:
– Ideal betalingen: 1-2 werkdagen
– Credit Card: 2-5 werkdagen
– Paypal: direct
– Bancontact: 1-2 werkdagen
Betaald met een voucher? Dan wordt het bedrag automatisch weer vrijgegeven op de originele voucher.
Kan ik een order ook retourneren in de winkel?
Jazeker, kom langs in een van onze winkels! Een online order wordt teruggestort naar de rekening waarmee betaald is. Het terugstorten van het bedrag duurt eveneens maximaal 10 werkdagen.
Korting
Hoe kan ik op de hoogte blijven van Sneaker District kortingen?
Alle informatie over kortingen ontvang je als je bent aangemeld voor onze nieuwsbrief! Ook houden wij iedereen op de hoogte via onze social media kanalen.
Facebook: Sneaker District.
Instagram: Sneakerdistrict.
Hoe kan ik een kortingscode toevoegen aan mijn bestelling?
Zodra je een product toevoegt aan de winkelwagen, kun je een kortingscode toevoegen.
De kortingscode kan tijdens het afrekenen ingevuld worden. Zorg ervoor dat je de code invult voordat je je bestelling hebt afgerond!
*Let op: Vul de code in bij ‘kortingscode invullen’ en niet bij ‘cadeauboncode invullen’!
Mijn kortingscode werkt niet. Wat nu?
Kijk nog even of je de code goed hebt ingevoerd. Werkt deze alsnog niet? Neem dan contact met ons op. In dit geval kunnen we je telefonisch het beste helpen.
Product
Zijn jullie producten authentiek?
Wij garanderen dat al onze producten 100% authentiek zijn en direct komen van de merken zelf. Neem contact op met ons Customer Care team als je hier meer over wilt weten.
De prijs van mijn artikel is veranderd tijdens het afrekenen. Hoe kan dat?
Als het land van bestemming wordt aangepast, kan het zijn dat de prijs verandert. Dit heeft te maken met het feit dat er geen BTW wordt berekend buiten de Europese Unie.
Toch nog twijfels? Mail ons een foto van de prijsverandering, wij zullen dan de prijs controleren.
Worden jullie artikelen aangevuld?
Wij proberen de meest populaire producten aan te vullen, maar dat lukt niet altijd.
Is je maat uitverkocht? Tip: Klik op de gewenste maat op onze website en laat je telefoonnummer en/of e-mailadres achter. Je kan er ook voor kiezen om via onze app een notificatie te ontvangen. Je ontvangt een melding als je maat toch weer beschikbaar is!
Contact
Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Ons Customer Care team staat iedere werkdag voor je klaar tussen 09:00-18:00! Een bericht in de Facebook chat of een e-mail kan op elk moment verstuurd worden. Wij nemen dan de eerstvolgende werkdag zo snel mogelijk contact met je op.
– Mailen kan naar: info@sneakerdistrict.com
– Bellen kan naar: +31(0)20 737 27 87
– Chatten, indien beschikbaar.
Waar zijn de Sneaker District winkels gevestigd en wat zijn de openingstijden?
Wat leuk dat je langs wilt komen! Wij hebben twee winkels: één in Amsterdam en één in Antwerpen.
De openingstijden en adressen kun je vinden op onze Winkels.